Search
Close this search box.
ساعات کاری شرکت : 8 الی 17
ساری , میدان معلم
ساختمان آوان
ارسال ایمیل
info@arianeek.com
تماس با آژانس

ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟(IMC) Integrated Marketing Communication

ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟(IMC) Integrated Marketing Communication

تبلیغات و ارتباطات یکپارچه بازاریابی، در واقع به معنی داشتن ترکیبی مناسب از گزینه های ارتباطی در جهت حداکثری کردن و ارتقای مقبولیت نشان تجاری است.

در دهه ی 1980 م. برخی شرکتها با احساس ضرورت ایجاد انسجام در فعالیت های ترفیعی و تبلیغاتی، استفاده از فرایند ارتباطات منسجم بازاریابی را شروع کردند، زیرا این فرایند، اجزای مختلف آمیخته ی ترفیعی شرکت و سایر فعالیت های بازاریابی را که از طریق آن ها با مشتریان ارتباط برقرار می کند، هماهنگ و یک کاسه می کند.

صنعت تبلیغات نیز مفهوم ارتباطات منسجم بازاریابی را به عنوان مفهومی علمی و کاربردی و نه زود گذر پذیرفت و از واژه هایی نظیر تبلیغات نوین، هماهنگی در تبلیغ و ارتباطات یکپارچه، به منظور توصیف مفهوم ارتباطات منسجم بازاریابی استفاده نمود.

یک گروه حرفه ای از اتحادیه ی آژانسهای تبلیغاتی ایالات متحده امریکا(AAAA)  نحستین تعریف را برای ارتباطات منسجم بازاریابی ارائه کرد:

ارتباطات منسجم بازاریابی به معنای برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی است که در قالب برنامه ی جامع ارتباطی، نقش های استراتژیک انواع ابزار ارتباطی نظیر تبلیغات، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و ترفیع فروش را مورد ارزیابی قرار داده و این ابزار را به منظور شفاف سازی، تداوم و به حداکثر رساندن تاثیر ارتباطات بازاریابی با یکدیگر ترکیب می کند.

   تبلیغات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای آمیخته ی بازاریابی، می تواند نقش بسیار مهمی درسیاست ها و استراتژی های بازاریابی شرکت از قبیل ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مخاطبان نسبت به سازمان و نشان تجاری آن و … ایفا کند. متاسفانه به دلیل فقدان ارتباط منسجم و علمی میان تحقیقات بازاریابی و صنعت تبلیغات، سازمانها و

بنگاه های اقتصادی نمی توانند استفاده ی اثربخشی از تبلیغات خود داشته باشند.

دلیل عمده ی رشد اهمیت فرایند ارتباطات منسجم بازاریابی، انقلابی مستمر است که در قوانین و اصول بازاریابی و نقش های سنتی آژانس های تبلیغاتی، اتفاق می افتد. تغییر در بکارگیری تبلیغات مبتنی بر رسانه های فراگیر، کوچک شدن رسانه ها، پیشرفت سریع بازاریابی مبتنی بر اطلاعات و تغییر در چگونگی استفاده از رسانه ها، مهمترین ویژگی های این دگرگونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *