ساری , میدان معلم
ساختمان آوان
ارسال ایمیل
info@arianeek.com
تماس با آژانس

تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

همچون بسیاری از واژه های معمول و رایج ، مانند هنر، عشق و عدالت، تبلیغات را نیز به سختی می توان دقیقاً تعریف کرد. نخست، تفاوت معناداری بین تبلیغات و آگهی ها وجود دارد: تبلیغات، یک فرایند است و آگهی ها نتیجه نهایی آن فرایند به شمار می آیند، ولی این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر به کار می روند. دوم، و شاید مهم تر از مورد اول، در حالی که عموم مردم واژه ی « تبلیغات» را با هدف پوشش دادن به همه ی انواع « آوازه گری» به کارمی برند، در صنعت تبلیغات، از این واژه برای اشاره به مفهوم نسبتاً خاص دیگری استفاده می شود.

تبلیغات تجاری، فرآیندی است که از مجموعه ی فعالیت های تولیدی و اقتصادی پشتیبانی می کند، آن چه در مورد یک تبلیغ صحیح باید بدانیم، شامل مباحثی از قبیل بازاریابی، روش های تولید، شناخت انواع رسانه ها، پژوهش و تحقیقات بازاریابی، بازارشناسی، ساختارگوناگون آگهی ها و سنجش نحوه ی تاثیرگذاری تبلیغات می باشد.

درک صحیح و درست از مفهوم بازاریابی، اولین قدم در جهت شناخت صحیح و جامع تبلیغات است. مفهومی که می توان را ترکیبی از علم و هنر دانست که در عصرحاضر و با توجه به تحولات و سیر صعودی تغییرات و پیشرفت ها، اثرگذارترین یاری دهنده و ضامن بقای کسب و کارهاست.

امروزه که سازمان ها همه در پی جذب و نگهداشت مشتری در برابر رقبای خود هستند، به درستی آگاهی دارند که مشتریان، بسیار حساس، با هوش و دست نیافتنی شده اند؛ این در حالی است که رقابت بین سازمانها برای جلب این چنین مشتریانی بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود؛ اکنون باید دانست که بازاریابی در عصر حاضر برای رفع این مشکل به چه راه حلی خواهد اندیشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *